Cele szkolenia:

  • Zdefiniowanie Zarządzania Zakupami w firmie, ich pozycjonowanie w procesie decyzyjnym i określenie wpływu i odpowiedzialności na wyniki firmy
  • Charakterystyka powiązań z powszechnie uznanymi systemami Zarządzania Jakością
  • Określenie zakresu przebiegu informacji w firmie, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania całego łańcucha dostaw
  • Zrozumienie roli planowania/prognozowania na poprawność realizowanych zakupów
  • Omówienie wpływu sformalizowanych procesów, procedur i instrukcji na efektywność zakupów
  • 5 sił Portera i Macierz Kraljica jako narzędzia wspierające decyzje strategiczne w zakupach
  • Wpływ zakupów na zarządzanie zapasami. Metody pomiarów i kontroli
  • Rozwój narzędzi wspomagających w klasyfikacji materiałów – Analiza ABC i XYZ
  • Podkreślenie możliwości wpływu zakupów na jakość obsługi klienta
  • Zdefiniowanie roli selekcji i doboru Dostawców
  • Omówienie prawidłowości procesu ofertowego, kryteria wyboru ofert, negocjacji ofertowych
  • Wybór najlepszych strategii logistycznych (JIT, KANBAN, VMI/SMI)
  • Kontrakty. Negocjacje kontraktów i ich zapisy
  • Zarządzanie kontrolą kosztów
  • Wsparcie dla firmy przy korzystaniu z rozwiązań zewnętrznych, standaryzacji, optymalizacji

Program:

  • Zarządzanie Zakupami a tradycyjne „Zaopatrzenie”
  • Wpływ Zarządzania Zakupami na decyzje strategiczne w firmie.
  • Podział na Zakupy Operacyjne i Taktyczne/Strategiczne
  • Korelacja nowoczesnego Zarządzania Zakupami z powszechnie znanymi Systemami Zapewnienia Jakości / Zarządzania Jakością
  • Wpływ Zarządzania Zakupami na zewnętrzne i wewnętrzne możliwości standaryzacji, konsolidacji, outsourcingu, partnerstwa i kooperacji
  • 5 Sił Portera – Analiza środowiska biznesowego
  • „Model Kraljica” – Model strategii dla kupowanych materiałów i grup materiałowych
  • Wpływ Zarządzania Zakupami na najważniejsze wskaźniki w firmie
  • Prognozowanie i cykl planowania
  • Parametryzowanie systemu (np. MRPII, ERP) i kontrola zmian.
  • Rodzaje i metody generowania zapotrzebowania
  • Przebieg zakupów operacyjnych
  • Zarządzanie Zapasami. Ich optymalizacja
  • Analiza materiałów w klasyfikacji ABC i XYZ
  • Wskaźniki zakupów operacyjnych jako parametry miary ich efektywności
  • Obowiązki kupców operacyjnych pod kątem współpracy z pozostałą częścią firmy
  • Rola Procurement w Firmie i wsparcie dla realizacji Strategii / kierunku działań firmy
  • Weryfikacja rynku. Wybór strategii działania dostosowanej do możliwości rynku
  • Pre-selekcja, selekcja i wybór Dostawców
  • Definiowanie Dostawcy Strategicznego i Krytycznego dla procesu
  • Supplier Ranking Tool
  • Przebieg procesu ofertowego
  • Kontrakty. Negocjacje, reguły, kryteria akceptacji zapisów.
  • Zarządzanie wdrażaniem najlepszych rozwiązań logistycznych
  • Zarządzanie kosztami.
  • Zarządzanie reklamacjami

Firmy

Instytucje