Doradztwo logistyczne
Doradztwo logistyczne
CELEM PROJEKTÓW DORADCZYCH JEST OPTYMALIZACJA DZIAŁAŃ W PROCESACH LOGISTYCZNYCH. Realizacja działań doradczych przebiega wieloetapowo – od rozpoznania sytuacji w firmie, poprzez opracowanie projektów, do monitorowania efektów, wdrożeń i określenia standardów na przyszłość.
Zakres prac doradczych.
DORADZTWO LOGISTYCZNE
- OPTYMALIZACJA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH
- OPRACOWANIE PROGNOZY I STRATEGII ROZWOJU SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH I MAGAZYNOWYCH
- ZMAPOWANIE PROCESÓW LOGISTYCZNYCH
- REORGANIZACJA STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH W OBSZARZE LOGISTYKA
- ZARZĄDZANIE ZAPASAMI MAGAZYNOWYMI
- ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI
- PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
- INDEKSACJA MATERIAŁÓW ORAZ WYROBÓW GOTOWYCH
- OPTYMALIZACJA ZATRUDNIENIA W OBSZARZE LOGISTYKI I DZIALE UTRZYMANIA RUCHU
- PROJEKT MAGAZYNÓW: MATERIAŁOWEGO ORAZ WYROBÓW GOTOWYCH
- WYKONANIE OPROGRAMOWANIA DO OPTYMALIZACJI ZAPASÓW MAGAZYNOWYCH
Dotychczas zrealizowaliśmy szereg projektów w zakresie:
- Optymalizacja zapasów magazynowych /surowców, materiałów i komponentów do produkcji oraz wyrobów gotowych/,
- Opracowanie systemu zarządzania opakowaniami wielokrotnego użycia /zwrotnymi-kontenery, pojemniki, palety itp./,
- Opracowanie koncepcji systemu zasilania magazynów/hurtowni,
- Obieg dokumentów determinujących przepływ materiałów w procesach magazynowych,
- Projektowanie magazynów/hurtowni,
- Optymalne zagospodarowanie przestrzeni magazynowej z uwzględnieniem infrastruktury produkcyjnej, stałej oraz transportowo-manipulacyjnej,
- Opracowanie instrukcji magazynowej,
- Optymalizacja kosztów transportu wewnętrznego i zewnętrznego /Make or Buy/,
- Opracowanie Instrukcji Transportu Wewnętrznego,
- Prognoza strategiczna rozwoju systemów logistycznych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji,
- Przygotowanie Działu Logistycznego do wdrożenia Informatycznego Zintegrowanego Systemu Zarządzania
- Przedsiębiorstwem
- Indeksacja magazynowanych materiałów oraz wyrobów gotowych w celu przygotowania przedsiębiorstwa do wdrożenia Zintegrowanego Informatycznego Systemu Zarządzania,
- Opracowanie struktury organizacyjnej Działu Logistycznego.
KROKI WSPÓŁPRACY PRZY PROJEKTACH DORADCZYCH:
Przed rozpoczęciem współpracy konsultanci European Training & Consulting Center dokonują audytu, którego celem jest obecna analiza przedsiębiorstwa. Konsultanci badają: otoczenie przedsiębiorstwa, wewnętrzne aspekty jego działalności: przepływ informacji, strukturę organizacyjną, zasoby, technologię oraz kondycje finansową i ekonomiczną.
Na bazie wyników audytu diagnozujemy identyfikację luk strategicznych oraz potrzeby zmian, dostosowany do oczekiwań i potrzeb klienta. Może obejmować kompleksowo całe przedsiębiorstwo lub też tylko wybrane sfery działalności. Program zmian może być także wykonywany etapowo, a poszczególne jego elementy mogą mieć formę odrębnych opracowań.
Zasady współpracy podczas audytu:
- Audyt realizowany jest wg uzgodnionego wcześniej harmonogramu
- Przedsiębiorstwo deleguje osoby funkcyjne wytypowane przez kierownika audytu wspomagające prace diagnostyczne.
- Podpisanie umowy o zachowaniu poufności.
- Konsultanci European Training & Consuting Center realizują audyt w terminie uzgodnionym zarówno przez kierownika audytu jak i Zarząd przedsiębiorstwa.
- Po dokonaniu audytu wybranych komórek organizacyjnych kierownik audytu sporządza raport.
- Zarząd przedsiębiorstwa dobiera zespół uczestniczący w zapoznaniu się z wnioskami z audytu.
- Na życzenie Zarządu kierownik audytu sporządza ofertę na usługi doradcze i szkoleniowe.
ZAKRES ZREALIZOWANYCH PRAC:
Laserstar sp. z o.o. sp. k.
- Koordynacja procesów przepływu materiałowego /opracowanie instrukcji magazynowej magazynu surowców, odpadów poprodukcyjnych i wyrobów gotowych/.
- Obieg dokumentów papierowych w fazach magazynowania i produkcji oraz koordynacja ich z pozostałymi działami przedsiębiorstwa,
- Projekt magazynu surowców, odpadów poprodukcyjnych i wyrobu gotowego,
- Projekt hali produkcyjnej i system zasilania produkcji z magazynu surowców, odpadów poprodukcyjnych i wyrobu gotowego,
- Projekt przestrzenny przedsiębiorstwa
- Opracowanie pięcioletniej prognozy rozwoju systemów logistycznych /magazynowych/ i produkcyjnych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji w laserstar w Toruniu,
- Mapa procesów w przedsiębiorstwie /przygotowanie do wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania – informatycznego/.
Zakres opracowania będzie realizowany w następujący sposób
- Wytypowanie po stronie przedsiębiorstwa Laserstar sp. z o.o. sp. k.osoby (osób) kompetentnych i odpowiednio umocowanych do kontaktów i współpracy z zespołem European Training & Consulting Center Sp. z o.o. w Warszawie.
- Przekazanie wstępnego zakresu zapotrzebowania informacyjnego przez kierownika projektu Pana Grzegorza
- Dąbrowskiego oraz Pana Stanisława Dębickiego.
- Pierwsza wizyta robocza pracowników Wykonawcy, podczas której nastąpi:
- ocena funkcjonowania systemu ADOP pp u wskazanego przez Zlecającego użytkownika programu;
- przeprowadzenie wizji lokalnej w przedsiębiorstwie Zlecającego, zebranie danych, ich zweryfikowanie i doprecyzowanie pod kątem wymagań od Zintegrowanego Systemu Zarządzania w firmie;
- wstępne negocjacje dotyczące funkcjonalności i możliwości modyfikacji programu Adop pp z jego dostawcą.
- Analiza otrzymanych danych i ich weryfikacja.
- Analiza i opracowanie zakresu informacyjnego dla pracowników działu logistyki w ramach wdrożenia w gospodarce magazynowej i produkcyjnej procesów automatycznej identyfikacji materiałów, wyrobów gotowych i odpadów.
- Analiza i określenie wymaganych funkcjonalności związanych z oferowanymi modułami programu Adop pp. Wykaz i harmonogram wdrażanych modułów zawiera załącznik nr 1 do tej umowy.
- Negocjacje z firmą Adop sp. z o.o. i ustalenie ostatecznego zakresu funkcjonalności ZSZ Adop pp.
- Diagnoza ZSZ ADOP pp przez konsultanta Wykonawcy pod kątem problemów wdrożeniowych i ocena systemu pod względem implementacji procesów automatycznej identyfikacji /gospodarka magazynowa/.
- Nadzór nad wdrożeniem oraz konsultacje i szkolenia osobiste w siedzibie firmy (ilość wizyt -10 dni roboczych) oraz telefoniczne i mailowe.
- Sprawdzenie prawidłowości działania wszystkich funkcji /modułów/ programu oraz odbiór wdrożenia ZSZ ADOP pp od spółki Adop sp. z o.o.
- Sporządzenie protokołu odbioru. Zakończenie projektu.
P.P.H.U. HAJDUK
- Opracowanie pięcioletniej strategii rozwoju systemów logistycznych /magazynowych/ i produkcyjnych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji zawierającą m.in.:
- opracowanie projektu zagospodarowania przestrzennego nowo zakupionej hali produkcyjno-magazynowej w 3D,
- zaprojektowanie stanowisk produkcyjnych w nowo zakupionej hali produkcyjno-magazynowej,
- opracowanie harmonogramu wraz z kosztorysem przeniesienia wybranych procesów produkcyjnych z dwóch fabryk do nowo zakupionej hali produkcyjno-magazynowej,
- prognoza dynamiki produkcji na pięć lat,
- prognoza wzrostu zapotrzebowania na przestrzeń magazynową w okresie pięciu lat,
- prognoza zapotrzebowania na przestrzeń produkcyjną w okresie pięciu lat,
- wskazanie kierunków inwestycyjnych w okresie najbliższych pięciu lat /zarówno w przestrzeń magazynowo-produkcyjną jak również park maszynowy/.
- Organizacja gospodarki magazynowej w obszarach magazynu materiałowego /przedprodukcyjnego/, magazynu przyprodukcyjnego oraz magazynu wyrobu gotowego, a w niej:
- powołanie struktury logistycznej tj.: magazyn, zakupy i transport wewnętrzny,
- reorganizacja transportu wewnętrznego i jego koordynacja z procesami magazynowymi /transport pomiędzy dwiema fabrykami/,
- projekt magazynów materiałowego i wyrobów gotowych /3D/,
- opracowanie i wdrożenie instrukcji magazynów surowców i wyrobów gotowych, w której znajdą się m.in.: struktura organizacyjna działu logistycznego, obieg dokumentów magazynowych, wzory dokumentów magazynowych, przepisy ppoż. i BHP,
- Opracowanie metodyki obliczania Technicznego Kosztu Wytworzenia w celu określenia rentowności wyrobu gotowego oraz klientów:
- obliczanie norm wydajnościowych dla urządzeń produkcyjnych oraz pracowników Działu Produkcyjnego w grupie A wg reguły Pareto,
- dla wyrobów gotowych przygotowanie macierzy TKW do wdrożenia w Informatycznym Zintegrowanym Systemie Zarządzania,
- Zmapowanie procesów logistycznych i produkcyjnych oraz ich ocena i reorganizacja w kontekście optymalizacji przepływu materiałowego i informacyjnego w przedsiębiorstwie, na którą składają się:
- reorganizacja struktury organizacyjnej w obszarach produkcji, logistyki, kontroli jakości,
- analiza przedwdrożeniowa dedykowana dla Informatycznego Zintegrowanego Systemu Zarządzania /klasa ERP: SAP, SAP B1, IFS, IMPULS 5 i inne/,
- implementacja aplikacji dedykowanej Działowi Technologicznemu po wdrożeniu systemu zintegrowanego.
Górnicza Fabryka Narzędzi sp. z o.o. Radzyń Podlaski
- Analiza Technicznego Kosztu Wytworzenia – parametryzacja kosztów pracy, maszyno chłonności i energii,
- Zarządzanie zapasami magazynowymi,
- Projekt magazynów materiałowego oraz wyrobów gotowych,
- Optymalizację zatrudnienia w Dziale Utrzymania Ruchu połączonego z Narzędziownią,
- Optymalizację zatrudnienia w Dziale Produkcyjnym,
- Indeksacja materiałów do produkcji, wyrobów produkcji w toku oraz wyrobów gotowych w celu przygotowania przedsiębiorstwa do wdrożenia Zintegrowanego Informatycznego Systemu Zarządzania,
- Rekonfiguracja procesów produkcji w celu zminimalizowania dróg komunikacyjnych pomiędzy gniazdami produkcyjnymi dla podstawowej produkcji tj. wyrobów gotowych z grupy A wg klasyfikacji Pareto,
- Analiza funkcjonowania Działu Marketingu w kontekście poszerzenia portfela klientów oraz wyrobów gotowych,
- Analiza transportu zewnętrznego – transport „swój – obcy”.
- Etap I:
- Opracowanie pięcioletniej strategii rozwoju systemów logistycznych /magazynowych/ i produkcyjnych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji w GFN w Radzyniu Podlaskim,
- Ocenę rentowności urządzeń i maszyn produkcyjnych,
- Optymalizację i/lub reorganizację procesów transportu zewnętrznego,
- Zmapowanie procesów logistycznych i produkcyjnych oraz ich ocena w kontekście przepływu materiałowego i informacyjnego w przedsiębiorstwie,
- Na podstawie opracowanej mapy procesów reorganizację struktury organizacyjnej w obszarach produkcji i logistyki,
- Etap II:
- Wynegocjowanie z firmą TETA S.A. z siedzibą we Wrocławiu korzystnego zakresu merytorycznego oraz optymalnej funkcjonalności Zintegrowanego Systemu Zarządzania Procesami Produkcji i Logistyki dla Górniczej Fabryki Narzędzi w Radzyniu Podlaskim,
- Zapewnienie nadzoru nad wdrożeniem Zintegrowanego Systemu Zarządzania Procesami Produkcyjnymi i Logistycznymi wraz udzieleniem niezbędnych konsultacji podczas jego trwania,
- Sprawdzenie poprawności działania i odbiór wdrożenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania Procesów Produkcyjnych i Logistycznych wykonany przez firmę TETA S.A. z siedzibą we Wrocławiu.
Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.
- projekt rozwoju przestrzennego przedsiębiorstwa w oparciu o pięcioletnią prognozę rozwoju procesów produkcyjnych,
- opracowanie koncepcji zasilania procesów produkcyjnych oraz systemu zasilania magazynu wyrobów gotowych /optymalizacja procesów transportu wewnętrznego/,
- opracowanie struktury organizacyjnej Działu Logistyki,
- projekt magazynu surowców /3D/,
- opracowanie instrukcji magazynowej surowców,
- projekt magazynu wyrobów gotowych /3D/,
- opracowanie instrukcji magazynowej wyrobów gotowych,
- opracowanie instrukcji transportu wewnętrznego
ERKO sp. j. w Jonkowie
- Ocena modułu planowania produkcji, w tym opracowanie metodyki pomiaru TKW (Techniczny Koszt Wytworzenia) dla wszystkich grup asortymentowych i skonfrontowanie jej z trzema wariantami docelowymi tj.:
- Zaniechanie wdrożenia modułu harmonogramowania produkcji ze względu na zbyt wysokie koszty,
- Modyfikacja modułu w wersji uproszczonej – opartej na planowaniu wg „wąskich gardeł”,
- Modyfikacja modułu pełna.
- Wykonanie mapy procesów umożliwiającą rekonfigurację aktualnej struktury organizacyjnej w celu zoptymalizowania przepływu informacji, jak również powołanie nowych zakresów obowiązków dla menedżerów /nie dotyczy to pracowników produkcyjnych i magazynowych/ w następujących działach przedsiębiorstwa: Dział Handlu, Dział Konstrukcyjno-Technologiczny, Magazyny i Zakupy, Dział Produkcji Jonkowo, Dział Produkcji Czeluśnica, Dział IT, Dział Administracyjno-Księgowy.
- Analiza zapasów materiałów produkcyjnych, półproduktów i wyrobów gotowych oraz opracowanie metodyki optymalizacji zapasów magazynowych – ustalenie zapasów bezpieczeństwa i zapasu obrotowego.
- Strategia rozwoju inwestycyjnego przedsiębiorstwa /kierunki rozwoju oraz aktualna efektywność wykorzystania zasobów produkcyjno-logistycznych/.
- Analiza rentowności urządzeń produkcyjnych i ocena funkcjonowania /lub powołanie/ Działu Utrzymania Ruchu.
- Zbudowanie metodyk controllingowych przedsiębiorstwa w celu oceny efektów zarządczych poszczególnych menedżerów działów /controlling przedsiębiorstwa/.
- Wartościowanie stanowisk pracy w przedsiębiorstwie:
- Ocena wartości poszczególnych stanowisk oraz zakresu odpowiedzialności,
- Opracowanie taryfikatora opartego na obiektywnej ocenie każdego stanowiska w przedsiębiorstwie,
Wyeliminowanie fikcyjnych stanowisk, - Ujednolicenie nomenklatury stanowisk,
- Stworzenie właściwych proporcji płacowych między stanowiskami,
- Stworzenie systemu wynagradzania maksymalnie uproszczonego i czytelnego dla pracowników.
- Optymalizacja zatrudnienia w całym przedsiębiorstwie w oparciu o przepływ informacji, nową strukturę organizacyjną, wartościowanie stanowisk pracy oraz korelację wielkości produkcji z wielkością zatrudnienia.
- W ramach projektu firma usługodawca bez dodatkowych kosztów ze strony Zleceniodawcy wykona następujące prace projektowo-konsultacyjne:
- Powołanie Działu Kontroli Jakości wraz z opracowaniem narzędzi kontroli i zakresem obowiązków,
- Planowanie tygodniowe produkcji z przedstawicielami Działów: Handlowego, Produkcji, Logistyki, IT, Konstrukcyjno-Technologicznego,
- Analiza kwalifikacji zawodowych oraz umiejętności zarządczych kadry menedżerskiej oraz kierowniczej,
- Konsultacje dotyczące oceny rozliczania kosztów produkcji przez Dział Księgowości.
ZPUE S.A.
- Analiza struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
- Analiza procesów produkcyjnych
- Analiza ABC dla produkcji wyrobów gotowych
- Prognoza wzrostu produkcji w latach 2008-2012
- Ocena stanu mocy produkcyjnych.
- Wykorzystanie mocy produkcyjnych w latach 2008-2012
- Wpływ rozwoju potencjału produkcyjnego na gospodarkę magazynową
- Wpływ rozwoju potencjału produkcyjnego na zatrudnienie.
- Dział usług w kontekście rozwoju procesów produkcyjno-logistycznych
ELITA MEBLE sp. z o.o. w Sztumskim Polu
- Ocena modułu planowania produkcji, a w związku z tym opracowanie metodyki pomiaru TKW /Techniczny Koszt Wytworzenia/ i wykonanie matrycy procesu planowania produkcji do implementacji w systemie SYSKLASS /arkusz Excel/.
- Wykonanie mapy procesów umożliwiającą rekonfigurację aktualnej struktury organizacyjnej oraz przepływu materiałowego w celu zoptymalizowania przepływu informacji i osiągnięcie efektu synergii celów pomiędzy następującymi działami przedsiębiorstwa: Dział Handlowy, Dział Technologiczny, Dział Logistyki i Magazynowania oraz Dział Produkcji.
- Analiza zapasów materiałów produkcyjnych i wyrobów gotowych oraz opracowanie metodyki optymalizacji zapasów magazynowych – ustalenie zapasów bezpieczeństwa i zapasu obrotowego /arkusz Excel/.
- Strategia rozwoju inwestycyjnego przedsiębiorstwa /kierunki rozwoju oraz aktualna efektywność wykorzystania zasobów/ .
- Zinwentaryzowanie przestrzenne hal produkcyjnych i magazynowych /3D/ w celu zoptymalizowania przepływu materiałowego.
- Zaprojektowanie magazynu dystrubucyjnego /również w 3D/ wraz z kosztorysem i pracochłonnością /ludzie oraz sprzęt transportowy/.
- Analiza rentowności urządzeń produkcyjnych i ocena funkcjonowania Działu Utrzymania Ruchu.
- Zbudowanie metodyk controllingowych przedsiębiorstwa w celu oceny efektów zarządczych poszczególnych szefów działów /controlling przedsiębiorstwa/.
- Wartościowanie stanowisk pracy w przedsiębiorstwie:
- Wyeliminowanie fikcyjnych stanowisk,
- Ujednolicenie nomenklatury stanowisk,
- Stworzenie właściwych proporcji płacowych między stanowiskami w ogólnej strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa,
- Stworzenie systemu wynagradzania maksymalnie uproszczonego i czytelnego dla pracowników,
- Powołanie systemu motywacyjnego.
DREWPOL sp. z o.o. w Osinie
- Etap I:
- Opracowanie pięcioletniej strategii rozwoju systemów logistycznych /magazynowych/ i produkcyjnych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji w Drewpol sp. z o.o.,
- Ocena rentowności wszystkich urządzeń i maszyn produkcyjnych,
- Ocena rentowności podstawowych grup asortymentowych wyrobów gotowych /opracowanie metodyki obliczania ich TKW/,
- Zmapowanie procesów logistycznych i produkcyjnych oraz ich ocena w kontekście przepływu materiałowego i informacyjnego w przedsiębiorstwie,
- Reorganizacja struktury organizacyjnej w obszarach produkcji i logistyki na podstawie opracowanej mapy procesów,
- Po wykonaniu reorganizacji struktury optymalizacja ilości stanowisk z dostępem do systemu oraz nadaniem szczegółowych kompetencji związanych z bieżącą eksploatacją systemu,
- Projekt magazynów materiałowego oraz wyrobów gotowych /3D/ wraz z ich rozwojem przestrzennym oraz analizę potencjalnego utworzenia magazynów międzywydziałowych /buforowych – kontroli jakości – przyprodukcyjnych/ wraz z instrukcjami magazynowymi,
- Projekt hal produkcyjnych wraz z ich rozwojem przestrzennym /3D/ z uwzględnieniem pięcioletniej strategii rozwoju przedsiębiorstwa,
- Analiza funkcjonowania Działu Utrzymania Ruchu oraz dedykowanie potencjalnie zadań związanych z realizacją obsługi operatorskiej urządzeń produkcyjnych,
- Optymalizacja zatrudnienia w Dziale Produkcyjnym i Logistycznym,
- Indeksacja materiałów do produkcji, wyrobów w toku oraz wyrobów gotowych w celu przygotowania przedsiębiorstwa do wdrożenia Zintegrowanego Informatycznego Systemu Zarządzania,
- Rekonfiguracja procesów produkcji w celu zminimalizowania dróg komunikacyjnych pomiędzy gniazdami produkcyjnymi dla podstawowej produkcji tj. wyrobów gotowych z grupy A wg klasyfikacji Pareto,
- Analiza funkcjonowania Działu Marketingu w kontekście poszerzenia portfela klientów oraz oceny rentowności wyrobów gotowych,
- Etap II:
- Wynegocjowanie z firmą wdrażającą Informatyczny Zintegrowany System Zarządzania:
- korzystnego zakresu merytorycznego-optymalnej funkcjonalności ZSI dedykowanej Drewpol sp. z o.o. /uwzględniającego specyfikę procesów przepływu materiałowego w przedsiębiorstwie/,
- ukonstytuowanie optymalnego przepływu informacji w przedsiębiorstwie,
- ustalenie harmonogramu wdrożenia ZSI Drewpolu w Osinie,
- Zapewnienie nadzoru nad wdrożeniem Zintegrowanego Systemu Zarządzania Procesami Produkcyjnymi i Logistycznymi wraz udzieleniem niezbędnych konsultacji podczas jego trwania zarówno przedstawicielom Drewpol jak również konsultantom firmy wdrażającej,
- Sprawdzenie poprawności działania i odbiór poszczególnych modułów Zintegrowanego Systemu Zarządzania Procesów Produkcyjnych i Logistycznych wykonany przez firmę wdrażającą ZSI.
Logstor sp. z o.o. w Zabrzu
- Analiza obiegu dokumentów i informacji pomiędzy wszystkimi działami zakładu.
- Analiza przepływu materiałowego i towarzyszącym im informacji i dokumentów pomiędzy magazynem materiałowym /surowcowym/, produkcją, a magazynem wyrobów gotowych.
- Wykonanie mapy procesów i konfrontacja jej z informatycznym systemem zarządzania klasy SAP w zakładzie.
- Analiza funkcjonalności informatycznego zintegrowanego systemu zarządzania klasy SAP w zakładzie.
- Analiza dostawców i czasów dostaw.
- Analiza zapasów magazynowych na materiałach i surowcach do produkcji jak również wyrobach gotowych.
- Ustalanie zapasu bezpieczeństwa nie opartego na minimalnej partii zamówienia, a ilości zużycia i czasie dostawy.
- Analiza procesów planowania produkcji i konfrontacja z informatycznym systemem zarządzania klasy SAP.
- Analiza procesów produkcyjnych i konfrontacja z informatycznym systemem zarządzania klasy SAP.
- Analiza funkcjonowania działów: handlowego /sprzedaży/, obsługi klienta, zakupów, magazynów, produkcji, kontroli jakości.
- Ocena i analiza posiadanych zasobów ludzkich w zakładzie.
- Szkolenie/warsztaty instruktażowe ukierunkowane na współpracę kluczowych osób w przedsiębiorstwie w zakresie planowania i realizacji zleceń produkcyjnych.
- Szkolenie/warsztaty dla pracowników z Działu Zakupów dotyczące optymalizacji kosztów oraz zarządzania dostawcami.
- Analiza porównawcza procesów zakupowych i planowania produkcji z wybranymi zakładami w Niemczech, Danii i Szwecji.
- Analiza funkcjonowania działów handlowego i obsługi klienta w kontekście współpracy z zakładami w Niemczech, Danii i Szwecji.
- Ocena i analiza wdrożenia niezbędnych, dodatkowych funkcjonalności w aktualnie eksploatowanym informatycznym zintegrowanym systemie zarządzania klasy SAP, lub propozycja wdrożenia niezależnej aplikacji /Business Inteligence/ pracującej na posiadanym przez przedsiębiorstwo systemie bazo-danowym SQL.
MPS International Ltd.
- Opracowanie pięcioletniej prognozy rozwoju systemów logistycznych /magazynowych/ i produkcyjnych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji w MPS International w Koszalinie,
- Optymalizację i/lub reorganizację procesów transportu wewnętrznego w MPS International w Koszalinie,
- Projekt magazynów surowców /3d/,
- Opracowanie instrukcji magazynów surowców,
- Projekt magazynów wyrobów gotowych /3d/,
- Opracowanie instrukcji magazynów wyrobów gotowych,
- Zmapowanie procesów logistycznych i produkcyjnych i ich ocena w kontekście przepływu materiałowego i informacyjnego w przedsiębiorstwie MPS International w Koszalinie /3d/,
- Wykonanie matrycy do optymalizacji zapasów magazynowych w obszarach zapasów surowców, komponentów, wyrobów gotowych w dziale mixingu oraz wyrobów gotowych na bazie arkusza excel wraz z oceną pracy pracowników działu zakupów,
- Optymalizację zatrudnienia będącą konsekwencją w wdrożenia zsz ifs w działach:
- Logistycznym,
- Produkcyjnym,
- Marketingu,
- Kontroli Jakości.
- Znormalizowanie pracy trzech linii produkcyjnych w dziale konfekcjonowania w powiązaniu z pracą działu mixingu.
- Analiza procesu planowania produkcji wraz z określeniem w nich roli struktur produkcyjnych.
- Zaprojektowanie matrycy do obliczania technicznego kosztu wytworzenia wraz z normowaniem pracochłonności głównego ciągu produkcyjnego.
POLIFARB CIESZYN
- Opracowanie projektu zagospodarowania przestrzennego posiadanych zasobów magazynowych wraz z kosztorysem w ich dozbrojenie w infrastrukturę magazynową oraz przebudowę /3D/,
- Zaprojektowanie przestrzenne aktualnie posiadanej infrastruktury magazynowej oraz propozycja/zaprojektowanie dostępnej powierzchni pod potencjalnie nowobudowany magazyn wraz z kosztorysem,
- Opracowanie harmonogramu zmian w gospodarce magazynowej,
- Prognoza wzrostu zapotrzebowania na przestrzeń magazynową w podziale na przestrzennochłonność pojedynczych indeksów magazynowych /surowce i wyroby gotowe/ w okresie pięciu lat,
- Wskazanie kierunków inwestycyjnych w okresie najbliższych pięciu lat w przestrzeń magazynową wraz z kosztorysem,
- Ocena pracochłonności w gospodarce magazynowej w oparciu o parametryzację operacji magazynowych,
- Zaprojektowanie, organizacja i wdrożenie procesów kompletacji /naważania/ surowców do wydania na produkcję,
- Optymalizacja kosztów transportu wewnętrznego poprzez zmiany w strukturze własnościowej jak również zoptymalizowanie ilości operacji magazynowych /RW I ZW/,
- Podział/przyporządkowanie wszystkich indeksów magazynowych /surowce/ do poszczególnych wydziałów produkcyjnych /z uwzględnieniem ADR/ i optymalizacja kosztów transportu poprzez ich relokację,
- Opracowanie i wdrożenie instrukcji magazynów surowców i wyrobów gotowych, w której znajdą się m.in.: struktura organizacyjna działu logistycznego, obieg dokumentów magazynowych, wzory dokumentów magazynowych, przepisy ppoż. i BiHP,
- Implementacja aplikacji modułu magazynowego i integracja z systemem klasy SAP Zleceniodawcy jako propozycja, ale oddzielnie proponowana kosztowo w ofercie.
Zentis Polska Sp. z o. o.
- Opracowanie pięcioletniej prognozy rozwoju systemów logistycznych /magazynowych/ i produkcyjnych w oparciu o dynamikę wzrostu produkcji w mps international w koszalinie,
- Optymalizację i/lub reorganizację procesów transportu wewnętrznego w mps international w koszalinie,
- Projekt magazynów surowców /3d/,
- Opracowanie instrukcji magazynów surowców,
- Projekt magazynów wyrobów gotowych /3d/,
- Opracowanie instrukcji magazynów wyrobów gotowych,
- Zmapowanie procesów logistycznych i produkcyjnych i ich ocena w kontekście przepływu materiałowego i informacyjnego w przedsiębiorstwie mps international w koszalinie /3d/,
- Implementacja algorytmu optymalizacji zapasów /analityczne ustalenie poziomu zapasu bezpieczeństwa oraz zapasu obrotowego dla surowców odnawianych cyklicznie – permanentnie/ do aktualnie eksploatowanego systemu informatycznego – analiza wykonalności, wdrożenie i sprawdzenie poprawności jego działania,
- Wydzielenie grup asortymentowych wg ustalonego z Działem Zakupów klucza np. czas realizacji zamówienia, minimalna wielkość zamówienia,
- Indywidualne ustalenie zapasu bezpieczeństwa i zapasu obrotowego w ramach wydzielonych grup asortymentowych,
- Rozszerzenie algorytmu o rzeczywisty czas realizacji zamówienia /od złożenia zamówienia do dostarczenia surowca/,
- Przeszkolenie pracowników Działu Zakupów w celu poprawnej eksploatacji algorytmu.
Royal Greenland Seafood sp. z o.o.
Projekt Magazynu – Mroźni / Design of the Coldstore
- OPRACOWANIE PIĘCIOLETNIEJ STRATEGII ROZWOJU SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH /MAGAZYNOWYCH/ I PRODUKCYJNYCH W OPARCIU O DOTYCHCZASOWĄ DYNAMIKĘ WZROSTU PRODUKCJI ORAZ ZAŁOŻENIA ROZWOJOWE ZARZĄDU PRZEDSIĘBIORSTWA W ROYAL GREENLAND W KOSZALINIE W CELU OPRACOWANIA PIĘCIOLETNIEGO PLANU INWESTYCYJNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA, / DRAWING UP THE FIVE-YEAR DEVELOPMENT STRATEGY OF LOGISTIC SYSTEMS /STOCK/ AND PRODUCTION BASED ON CURRENT DYNAMICS OF THE GROWTH IN MANUFACTURING AND DEVELOPMENTAL ASSUMPTIONS OF THE MANAGEMENT BOARD OF THE RGS KOS WITH A VIEW TO DRAWING THE FIVE-YEAR INVESTMENT PROJECT OF THE ENTERPRISE UP.
- WYKONANIE INWENTARYZACJI PRZESTRZENNEJ /PROJEKT 3D/ PRZEDSIEBIORSTWA ROYAL GREENLAND – HALE PRODUKCYJNE ORAZ MAGAZYNOWE WRAZ Z LINIAMI PRODUKCYJNYMI I INFRASTRUKTURĄ STAŁĄ W CELU KONFRONTACJI ZE STRATEGIĄ ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA / PERFORMING SPATIAL STOCKTAKING /PROJECT 3D/ RGS – THE FACTORY FLOORS AND STOCK WITH THE PRODUCTION LINES AND THE FIXED INFRASTRUCTURE IN THE PURPOSE OF THE CONFRONTATION WITH THE DEVELOPMENT STRATEGY OF THE ENTERPRISE.
- WYKONANIE ANALIZY ROTACJI I PARAMETRYZACJI INDEKSÓW MAGAZYNOWYCH ORAZ DOSTOSOWANIE INFRASTRUKTURY STAŁEJ DO PLANOWANYCH ZASOBÓW MAGAZYNOWYCH W MAGAZYNIE MROŹNI /PROJEKT MAGAZYNU – MROŹNI / PERFORMING ANALYSIS OF ROTATIONS AND PARAMETERIZATIONS OF STOCK INDICES AND ADAPTING THE INFRASTRUCTURE OF THE CONSTANT TO PLANNED STOCK SOURCES IN THE MAGAZINE OF CARRYING FREEZERS /WAREHOUSE – DESIGN/.
- WYKONANIE TRZECH WARIANTÓW PROJEKTU MAGAZYNU – MROŹNI ZE WZGLĘDU NA KOSZTY CAŁKOWITE / MAKING OF THREE VARIANTS OF THE PROJECT THE MAGAZINE – OF CARRYING FREEZER ON ACCOUNT OF ALL-IN COSTS.
- OPRACOWANIE W TRZECH WARIANTACH KOSZTOWYCH ORAZ ZOPTYMALIZOWANIE /REORGANIZACJA/ PROCESÓW TRANSPORTU WEWNĘTRZNEGO – ZASILANIE PROCESÓW PRODUKCJI Z MAGAZYNU MROŹNI/ DRAWING UP IN THREE COST VARIANTS AND OPTIMIZING /REORGANIZATION/ OF PROCESSES OF THE WORKS TRANSPORT – POWERING MANUFACTURING PROCESSES FROM THE MAGAZINE OF THE CARRYING FREEZER.
- TRZY WARIANTY PROJEKTU MAGAZYNU – MROŹNI W 3D / THREE VARIANTS OF THE DESIGN FOR THE WAREHOUSE – OF CARRYING FREEZER IN 3D.
- OPRACOWANIE INSTRUKCJI FUNKCJONOWANIA MAGAZYNU – MROŹNI / DRAWING UP THE INSTRUCTION OF FUNCTIONING OF THE MAGAZINE – OF CARRYING FREEZER
Sokpol sp. z o.o.
- PROJEKT GOSPODARKI OPAKOWANIAMI WIELOKROTNEGO UŻYCIA /PALETOWE JEDNOSTKI ŁADUNKOWE EURO/ ,
- PROJEKT ZARZĄDZANIA ZAPASAMI MAGAZYNOWYMI.
- WYKONANIE APLIKACJI /MODUŁU/ DO ZARZĄDZANIA ZAPASAMI ORAZ PJŁ/.
- STRATEGIA ROZWOJU PRZESTRZENNEGO PRZEDSIEBIORSTWA W OPARCIU O ROZWÓJ PROCESÓW PRODUKCYJNYCH I LODISTYCZNYCH /PROJEKT 3D INFRASTRUKTURY PRODUKCYJNEJ I LGISTYCZNEJ/.
INDYKPOL S.A.
- ANALIZA AKTUALNEGO POZIOMU I METODYKI ZARZĄDZANIA ZAPASAMI W MAGAZYNACH PRZYPRODUKCYJNYCH ORAZ CENTRACH DYSTRYBUCJI I HURTOWNIACH /ANALIZA KOSZTÓW ZAPASÓW ORAZ CZĘSTOTLIWOŚCI DOSTAW/,
- ANALIZA POSIADANEGO INFORMATYCZNEGO ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA ZE WZGLĘDU NA JEGO FUNKCJONALNOŚĆ OPISUJĄCĄ PROCESY LOGISTYCZNE W TYM PODSTAWOWE:
- PRZESTRZEGANIE PRZEZ SYSTEM REŻIMÓW CZASOWYCH /NADZÓR NAD NIEPRZETERMINOWANIEM SUROWCA, PÓŁPRODUKTU I WYROBU GOTOWEGO/
- IDENTYFIKACJA PÓL ODKŁADCZYCH W SYSTEMIE MAGAZYNOWYM /WYDAWANIE Z MAGAZYNU WG FIFO/,
- REJESTRACJA TRAS I HARMONOGRAMÓW DOSTAW,
- OPTYMALIZACJA TRAS,
- ZARZĄDZANIE TRANSPORTEM W TYM KOSZTAMI NAPRAW, REJESTRACJĄ I NADZOREM NAD NORMAMI SPALANIA PARKU SAMOCHODOWEGO,
- ANALIZA LOKALIZACJI GEOGRAFICZNEJ CENTRÓW DYSTRYBUCJI I HURTOWNI W OPARCIU O METODĘ „ŚRODKA CIĘŻKOŚCI” W KONTAŚCIE ODLEGŁOŚCI OD ZAKŁADÓW PRODUKCYJNYCH /OPTYMALIZACJA KOSZTÓW TRANSPORTU/,
- ANALIZA AKTUALNEJ POJEMNOŚCI MAGAZYNÓW CENTRÓW DYSTRYBUCJI ORAZ HURTOWNI,
- ANALIZA TRAS I HARMONOGRAMÓW DOSTAW W CENTRACH DYSTRYBUCJI, HURTOWNIACH I DO KLIENTÓW ORAZ KONFRONTACJA ICH Z AKWIZYCJĄ REALIZOWANĄ PRZEZ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH /PORÓWNANIE TRAS PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH Z TRASAMI W CENTRACH DYSTRYBUCJI I HURTOWNIACH/,
- ANALIZA KOSZTÓW TRANSPORTU W KONTEKŚCIE DECYZJI „TRANSPORT WŁASNY/OBCY/HYBRYDOWY”
- ANALIZA LOGISTYCZNEJ I PRODUKCYJNEJ STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ W KONTEKŚCIE PRZEPŁYWU MATERIAŁOWEGO POMIĘDZY ZAKŁADAMI PRODUKCYJNYMI A CENTRAMI I HURTOWNIAMI,
- ANALIZA PRZEPŁYWU INFORMACJI POMIĘDZY ZAKŁADAMI PRODUKCYJNYMI A CENTRAMI DYSTRYBUCJI I HURTOWNIAMI ORAZ KLIENTAMI,
- ANALIZA PROCESÓW GOSPODARKI MAGAZYNOWEJ /OBIEG DOKUMENTÓW/ WRAZ Z PROPOZYCJĄ ZMIAN W ICH DOTYCHCZASOWYM FUNKCJONOWANIU,
PRACE PROJEKTOWE GENERUJĄCE ROZWIĄZANIA W WYŻEJ WYMIENIONYCH PROBLEMACH:
- OPRACOWANIE METODYKI ORAZ IMPLEMENTACJA DO INFORMATYCZNEGO ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA OPTYMALIZATORA ZAPASÓW /ZWIĘKSZENIE POJEMNOŚCI MAGAZYNÓW WRAZ Z OPTYMALIZACJĄ KOSZTÓW ZAPASÓW ORAZ TRANSPORTU/,
- PROPOZYCJE CO DO INWESTYCJI W ROZBUDOWĘ/POPRAWĘ FUNKCJONALNOŚCI INFORMATYCZNEGO ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA,
- PIĘCIOLETNIA STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH – MAGAZYNOWYCH I TRANSPORTOWYCH W ORGANIZACJI /OCENA WZROSTU ZAPOTRZEBOWANIA NA PRZESTRZEŃ/ ORAZ WSKAZANIE KIERUNKÓW INWESTYCYJNYCH W CENTRA, HURTOWNIE ORAZ ŚRODKI TRANSPORTU W POWIĄZANIU Z DYNAMIKĄ PRODUKCJI WSZYSTKICH ZAKŁADÓW PRODUKCYJNYCH,
- PROPOZYCJA OPTYMALIZACJI PROCESÓW TRANSPORTOWYCH W ZAKŁADACH PRODUKCYJNYCH, CENTRACH DYSTRYBUCJI ORAZ HURTOWNIACH „TRANSPORT WŁASNY/OBCY/HYBRYDOWY”,
- PRZEKAZANIE NARZĘDZI DO OPTYMALIZACJI KOSZTÓW TRANSPORTU /OPTYMALIZACJA TRAS, HARMONOGRAMÓW DOSTAW/,
- PROPOZYCJA ZMIAN W STRUKTURZE ORGANIZACJI W OBSZARACH LOGISTYKA-PRODUKCJA W KONTEKŚCIE OPTYMALIZACJI PRZEPŁYWU INFORMACJI, MATERIAŁOWEGO I RELOKACJI OŚRODKÓW DECYZYJNYCH/KOSZTOWYCH W W/W STRUKTURZE
Wienerberger Ceramika Budowlana sp. z o.o.
Optymalizacja kosztów transportu:
Ocena możliwości optymalizacyjnych kosztów transportu odbędzie się po wykonaniu prac analitycznych w wytypowanych zakładach produkcyjnych oraz składach. Polegać będzie na zarządzaniu kosztami tj.:
- wskazanie okresów przemieszczeń międzyzakładowych /dobowe, miesięczne i roczne/,
- wybranie kilku strategicznych przewoźników realizujących 80% przewozów międzyzakładowych lub wybór „licytacyjnych” przewoźników,
- ustalenie maksymalnych pojemności składowych poszczególnych zakładów i dostosowanie do nich częstotliwości transportów,
- bieżący pomiar i śledzenie kosztów dostawy /ocena aktualnie eksploatowanej aplikacji oraz ocena funkcjonalności systemu SAP/.
Optymalizacja zapasów:
- analiza zapasów magazynowych we wszystkich grupach asortymentowych we wszystkich zakładach i składach /ocena poziomu zapasu zbędnego-nadmiernego/,
- prognoza krótkoterminowa poziomu zapasu wg chwilowego zapotrzebowania klientów dla wszystkich zakładów,
- prognoza długoterminowa /z wyłączeniem lat 2004,2007 i 2008/ dla wszystkich zakładów i składów z ustaleniem optymalnych poziomów zapasów bezpieczeństwa, zapasu obrotowego oraz sezonowości popytu,
Awizacja dostaw:
- opracowanie aplikacji do kolejkowania zgłoszeń-zamówień oraz ustalenia terminu i godziny odbioru towaru,
- rejestracja zgłoszeń przesunięcia międzymagazynowego z uwzględnieniem priorytetu – klient ma się odbywać poprzez ustalenie dobowej przepustowości załadowczo-wyładowczej danego zakładu oraz składu. Szczegóły związane z w/w funkcjonalnością aplikacji zostaną omówione na spotkaniu roboczym po wyborze firmy ECC sp. z o.o.
Identyfikacja lokalizacji:
- opracowanie aplikacji informatycznej do zarządzania przestrzenią składową w poszczególnych zakładach produkcyjnych oraz centrach składowych. Aplikacja ta ma eksportować i importować dane z systemu Usługodawcy /SAP/ o bieżącym stanie zapasu /FIFO/, poziomie /wielkości zapasu/ oraz lokalizacji /identyfikacja pola, rzędu i poziomu składowania/.
Optymalizacja zatrudnienia (placowi, wózkowi), która wynikać będzie z określenia maksymalnej przepustowości poszczególnych zakładów produkcyjnych i dostosowania do niej częstotliwości transportów wewnętrznych w ściśle określonych przedziałach czasowych.
Specjał sp. z o.o.
- Optymalizacja przestrzeni magazynowej,
- Analiza gospodarki magazynowej ze względu na koszty pracowników,
- Analiza kosztów transportu zewnętrznego,
- Analiza tras dostaw /2000 punktów odbiorczych/ – propozycja optymalizacji,
- Optymalizacja zapasów magazynowych,
- Konsolidacja Działu Zakupów dla grupy kapitałowej,
- Reorganizacja funkcjonalna centrali grupy SPECJAŁ,
- Przepływ informacji-raporty kosztowe.