Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z zakresu funkcjonowania systemu logistycznego przedsiębiorstwa i łańcuchów dostaw oraz zarządzania procesami logistycznymi. Trening podniesienia kompetencji uczestnika szkolenia obejmuje obszary: zakupów i zaopatrzenia, gospodarki materiałowej, zapasów, magazynowania, logistyki produkcji, dystrybucji, spedycji i transportu, kompleksowej obsługi klienta i zarządzania łańcuchem dostaw, analizy kosztów i controllingu logistyki. Poruszane zagadnienia umożliwią uczestnikom szkolenia:

  • określenie zadań i celów stawianych przed logistyką,
  • zdefiniowanie systemu logistycznego i procesów składowych,
  • określenie uwarunkowań wpływających na sprawność procesów logistycznych,
  • określenie organizacji i zintegrowanego zarządzania logistyką,
  • kontrolę i koordynację działań logistycznych w przedsiębiorstwie,
  • projektowanie założeń do wdrożenia zmian logistycznych,
  • analizę i ocenę wariantów rozwiązań w zakresie działań logistycznych,
  • określenie rodzaju kosztów i ich wpływu na wynik finansowy przedsiębiorstwa.

Metodologia

Całokształt zajęć jest realizowany w formie treningu menedżerskiego, z różnorodnym rozpracowaniem praktycznych przykładów, jakie występują podczas organizacji i realizacji poszczególnych procesów logistycznych.

Program:

Wprowadzenie do zarządzania procesami logistycznymi:

  • procesy logistyczne w przedsiębiorstwie i łańcuchach dostaw,
  • analiza i pomiar procesu logistycznego,
  • cele procesu logistycznego,
  • pomiar i analiza efektywności procesu,
  • dokumentowanie instrukcji procesu i opis procesu logistycznego,
  • mapowanie procesu (trening mapowania).


Uwarunkowania procesów logistycznych:

  • określenie macierzy rynków dla produktów,
  • analiza procesów głównych: zakupów i zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji
  • analiza podprocesów: zarządzania zapasami, magazynowania, transportu
  • analiza wymagań dla zasobów logistycznych. Definiowanie dysponowanych zasobów. Bilansowanie zadań logistycznych i obciążenia zasobów. Określenie wymaganego potencjału w łańcuchu dostaw.
  • ustalenie krytycznych czynników sukcesu dla procesów logistycznych,
  • modelowanie głównych procesów w pełnym łańcuchu dostaw.


Projektowanie procesów logistycznych:

  • analiza zakłóceń i wąskich gardeł, przestojów i kolejek w systemie procesów logistycznych – poszukiwanie zakłóceń i barku optymalizacji procesów,
  • projektowanie i zarządzanie procesami głównymi: zakupów i zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji,
  • projektowanie i zarządzanie podprocesami: zarządzania zapasami, gospodarki materiałowej, logistyki produkcji, magazynowania, transportu,
  • analiza wartości procesu (value stream mapping) i tworzenie karty procesu,
  • projektowanie przebiegów (marszrut) procesów logistycznych i wymaganych zasobów,
  • definiowanie dysponowanych zasobów logistyki i bilansowanie różnic – określenie wymaganego potencjału obsługi przepływów w łańcuchu dostaw,
  • kontrola efektywności procesów logistycznych i zwrotu inwestycji (ROI),
  • doskonalenie i optymalizacja procesów logistycznych.


Wdrażanie procesów logistycznych:

  • budowanie i zmiany struktur organizacyjnych zarządzania procesami logistycznymi,
  • struktura organizacyjna i system informatyczny wspomagania zarządzania logistyką,
  • organizacja zarządzania – kompetencje i obowiązki właściciela procesu. Procedury i instrukcje procesów,
  • budowanie kompetencji procesowych w logistyce.


Controlling procesów logistycznych:

  • definiowanie kluczowych i operacyjnych mierników dla logistyki,
  • analiza, rachunek i kalkulacja kosztów procesów logistycznych,
  • definiowanie audytu procesów logistycznych,
  • pomiar efektywności procesów logistycznych, karty wyników SCOR-Card,
  • system raportowania w logistyce.


Zarządzanie zmianami procesów logistycznych:

  • definiowanie zmiany na podstawie potrzeb klienta, rynku i uwarunkowań w łańcuchu dostaw,
  • analiza lokalizacji zmiany i określenie koncepcji zmian w procesach logistycznych,
  • planowanie zmian i harmonogramowanie prac wdrożenia zmian,
  • reinżynieria procesów logistycznych i metody wdrażania zmian.

Firmy

Instytucje