Cel szkolenia:

  • Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla zarządzania. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.
  • Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zadaniami procesu doboru pracowników.


Po kursie uczestnicy powinni znać następujące dziedziny:

  • przygotowanie procesu rekrutacji
  • narzędzia użyteczne w procesie doboru pracowników
  • współpraca pomiędzy komórką kadrową a podmiotami pomocnymi w doborze pracowników
  • zasady prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych.

Program:

Przygotowanie procedury doboru pracowników

  • analiza stanowiska pracy, czyli identyfikowanie kluczowych wymagań
  • konstruowanie profilu kandydata
  • zasady konstruowania ogłoszeń w zależności od rodzaju kandydatów


Czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie

  • list motywacyjny
  • życiorys zawodowy


Przegląd stosowanych metod i narzędzi selekcji

  • użyteczność testów psychologicznych w ocenie poszczególnych grup pracowniczych
  • assessment center – nowoczesne narzędzie do oceny kompetencji zawodowych i rozpoznawania potencjału kierowniczego
  • obserwacja dynamiki grupowej jako narzędzie doboru całych zespołów pracowniczych
  • konkurs jako metoda doboru na stanowiska menedżerskie


Zasady prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych

  • typy rozmów kwalifikacyjnych
  • korzyści i zagrożenia stosowania każdej z nich
  • błędy popełniane w trakcie prowadzenia rozmowy

Firmy

Instytucje