Cel szkolenia:

Program szkolenia kompetencje i budowanie profili kompetencyjnych w zarządzaniu zespołem jest przeznaczony dla doświadczonych menedżerów zespołów oraz menedżerów i specjalistów działów HR.

Jeżeli kierujesz zespołem i masz już za sobą szkolenia z zarządzania zespołem, przywództwa, motywowania, coachingu – to nasze szkolenie potraktuj jako:

  • uzupełnienie wiedzy o profesjonalnym kierowaniu zespołami pracowniczymi,
  • rozwinięcie swoich kompetencji menedżerskich,
  • zaawansowany poziom kształcenia swoich umiejętności zarządzania zespołem.


Cele szkolenia

Najważniejsze są umiejętności, które zdobędziesz i rozwiniesz uczestnicząc w szkoleniu. Na pewno możesz liczyć na:

  • rozwinięcie swoich umiejętności rozpoznawania kluczowych kompetencji w efektywnym zespole,
  • udoskonalenie swoich umiejętności:
  • harmonizowania różnych profili kompetencyjnych zgodnie z modelem Belbina oraz celami i zadaniami zespołu
  • definiowania wskaźników zachowań członków zespołu w profilach kompetencji
  • weryfikowania i uzupełniania profili kompetencji w procesie zarządzania zespołem
  • rozwinięcie umiejętności opracowywania poziomów ocen kompetencji.


Program szkolenia przygotowaliśmy tak, aby dostarczył Tobie przydatnej i unikalne wiedzy na temat:

  • zależności między procesami zarządzania zespołem a profilami kompetencji członków zespołu,
  • najważniejszych kompetencji w efektywnym zarządzaniu zespołem,
  • wskaźników efektywności zespołów i roli kompetencji ich członków,
  • etapów procesu budowania profili kompetencji członków różnych typów zespołów,
  • wpływu kompetencji członków zespołu na jego wydajność.

Program:

  1. WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁÓW
    • Osiąganie celów finansowych
    • Osiąganie celów marketingowych
    • Samowystarczalność – autonomia, proaktywność i samodzielne rozwiązywanie problemów
    • Jasna komunikacja
    • Zaangażowanie członków zespołu i status zespołu
    • Szybkość decyzyjna


  2. ZALEŻNOŚCI MIĘDZY KOMPETENCJAMI A EFEKTYWNOŚCIĄ ZESPOŁU
    • Charakterystyka kluczowych kompetencji
    • Rola kompetencji społecznych w zarządzaniu zespołem
    • Profil kompetencji w zespole projektowym
    • Profil kompetencji w zespole funkcjonalnym
    • Profile kompetencji i role zespołowe wg Modelu Belbina


  3. ETAPY BUDOWANIA PROFILI KOMPETENCYJNYCH W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM
    • Określenie czynności, zadań i ról zespołowych
    • Określenie kluczowych kompetencji w zespole
    • Opracowanie wskaźników skutecznych zachowań w zespole
    • Określenie poziomów ocen kompetencji
    • Określenie poziomów pożądanych kompetencji
    • Harmonizacja kompetencji zespołowych pożądanych i rzeczywistych


  4. WYDAJNY ZESPÓŁ I ZARZĄDZANIE PROFILAMI KOMPETENCJI
    • Cele i zadania zespołu – rola profili kompetencji
    • Dostosowywanie się do zmian i elastyczność zespołu
    • Podejmowanie decyzji w zespole i zarządzanie kompetencjami
    • Budowanie zaangażowania zespołu i zarządzanie kompetencjami
    • Komunikacja wewnątrz zespołu i zarządzanie kompetencjami

Firmy

Instytucje