Analizy finansowe i sprawozdania

Cel szkolenia

Głównym celem realizowanym w czasie szkolenia jest poznanie instrumentów i wskaźników finansowych niezbędnych w ocenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć w bardzo przystępny sposób zostaną wyjaśnione i uporządkowane kategorie i narzędzia analizy finansowej, a także możliwości i ograniczenia w ich stosowaniu. Po szkoleniu uczestnicy będą posiadać wiedzę jak odpowiednio interpretować dane ze sprawozdań finansowych oraz jak wykonać analizę finansową przedsiębiorstwa i na jej podstawie podejmować przemyślane decyzje. Uwypuklone zostaną umiejętności znajdowania słabych punktów w przedsiębiorstwie i symptomów, które mogą informować o zagrożeniach kontynuacji działalności firmy oraz naprawy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.

 Korzyści dla uczestników:

  • zrozumienie podstaw finansów firmy
  • poznanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa
  • nabycie umiejętności rozróżniania firm w dobrej i złej kondycji finansowej
  • umiejętność wykonania analizy finansowej przedsiębiorstwa

Program szkolenia

1. Rodzaje analizy przedsiębiorstwa

  • szerokie spojrzenie na analizowanie firmy
  • analiza strategiczna – makro i mikrootoczenia, analiza SWOT
  • analiza finansowa – analiza rentowności, płynności, zadłużenia przedsiębiorstwa

2. Cele zarządzania finansami firmy

  • określenie celów i korzyści płynących z działalności przedsiębiorstwa
  • trójkąt menedżerski

3. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa

  • informacje o sprawozdaniach finansowych – źródłach danych finansowych
  • omówienie elementów sprawozdań finansowych
  • wpływ operacji gospodarczych na elementy sprawozdania finansowego
  • najważniejsze powiązania pomiędzy elementami sprawozdania finansowego
  • kreatywna księgowość

4. Analiza finansowa i wskaźnikowa

  • omówienie najważniejszych grup wskaźników finansowych: wskaźniki płynności, rentowności, zadłużenia, obrotowości
  • wyciąganie wniosków na podstawie wskaźników finansowych
  • odpowiedź na pytanie czy wskaźniki dobrze pokazują sytuację firmy?
  • koszty i ich analiza
  • próg rentowności
  • analiza dyskryminacji
  • ocena projektów inwestycyjnych w oparciu o metody ARR, NPV, IRR – opis, charakterystyka, zastosowanie, przykłady

5. Ocena przedsiębiorstwa przez inwestorów i kontrahentów

  • „modna” branża oraz obszar działalności
  • perspektywy rozwoju
  • akcjonariat
  • zarząd oraz kierownictwo wyższego stopnia
  • dane finansowe

Nasi Klienci